مزیت های مرکز تلفن ویپ

مزیت های مرکز تلفن ویپ

با استفاده از مرکز تماس ویپ می توان به طور قابل توجهی بهره وری ارتباطات و مدیریت زمان را در کسب و کارهای کوچک و بزرگ بهبود بخشید. با این حال حتی مراکز غیر تماسی نیز بهره مندی زیادی از مزایای سیستم های تلفنی ویپ برده اند. در ادامه بیشتر با VOIP و مزایا و کارکردهای آن آشنا خواهید شد.

سیستم مرکز تماس ویپ چیست چگونه کار می کند

ویپ با تبدیل صوت به داده های دیجیتال از طریق بستر اینترنت و انتقال آن ها به وسیله ی روتر کار می کند. مرکز تماس ویپ همچنین امکان برقراری یک تماس عادی از طریق اینترنت با همه ی گزینه هایی که معمولا در سیستم های سنتی PBX از جمله پیام صوتی، انتظار مکالمه، انتقال تماس تماس کنفرانسی، شناسه تماس گیرنده و سایر موارد که مشاهده می شد را دارا است. علاوه بر این نرم افزار VOIP به خوبی روی رایانه های رومیزی ادغام می شود تا مدیریت تماس ها و کنترلشان آسان تر شود. البته به شرطی که رایانه ها دارای کنترل کننده ی صوتی ورودی و خروجی باشند. در کل می توان گفت که سیستم های تلفنی ویپ تحرک، انعطاف پذیری، قابلیت همکاری و اتصال بیشتری را به مخاطبان می دهند. 

مزیت های مرکز تلفن ویپ

مزایای سیستم تلفنی ویپ

استفاده از بستر اینترنت در مرکز تلفن ویپ با استفاده از پروتکل VOIP باعث شده تا مرکز تماس هایی که از سوئیچ های عمومی ISDN و PSTN استفاده می کننده از رده خارج شوند. چرا که سرعت، کیفیت، مدیریت زمان، هزینه و انتقال صوت بهتر را می توان در سیستم های ویپ شاهد بود. در کل می توان مزیت های مرکز تماس ویپ را در چند مورد زیر خلاصه کرد:

  • هزینه های پایین تر
  • افزایش قابلیت دسترسی
  • قابلیت حمل کامل
  • مقیاس پذیری بالاتر
  • ویژگی های پیشرفته برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ
  • کیفیت صدای شفاف تر
  • پشتیبانی از چند وظیفه ای
  • انعطاف پذیری بیشتر به وسیله سافت فون ها
مزایای سیستم تلفنی ویپ

مدیریت هزینه ها در مرکز تماس ویپ

زمانی که بحث از هزینه ی کمتر در عملکرد و کارکرد مرکز تلفن ویپ می شود، از زمان راه اندازی این سیستم تا استفاده از آن به این مزیت پی خواهید برد. چرا که سخت افزار بسیار کمی به نسبت سایر روش های مشابه در راه اندازی آن استفاده می شود. میزبان های ویپ برای دریافت تماس نیاز به هیچ سخت افزار جدیدی ندارند. از آنجا که صدا و داده از طریق اینترنت انتقال می یابند، هیچ هزینه ی اضافی برای برقراری تماس با مسافت های دور لحاظ نمی شود.

بیشتر سرویس های ویپ بدون در نظر گرفتن مسافت و موقعیت مکانی، با میزبانان خود تماس رایگان می گیرند. هزینه ی اشتراک ماهیانه نیز پایین است و نیازی به تنظیم قرار داد و ثبت ندارد. هزینه ی تماس ها نیز بسته به زمان و تعداد آن ها دارد. که در بدترین حالت هزینه ی اضافی ایی نسبت به قبل از راه اندازی سیستم تلفنی VOIP صرف نخواهید کرد. این صرفه جویی در هزینه بیشتر در مشاغل و کسب و کارها ملموس تر است.  

افزایش قابلیت دسترسی و تحرک در سیستم VOIP

افزایش قابلیت دسترسی و تحرک در سیستم VOIP

سیستم ویپ مخصوصا برای کارمندانی مناسب است که علاقه ایی به میزکار سنتی ندارند. بسیاری از مخاطبان با استفاده از اتصال داده و دستگاه های تلفن همراه خود، برنامه های اختصاصی را برای ارسال و دریافت تماس های از راه دور نصب می کنند. به کمک VOIP می توانید این برنامه ها را روی مرکز تماس ویپ نیز پیاده کنید. به این ترتیب حتی گزینه های تماس ویدیویی و برگزاری کنفرانس نیز برای شرکت ها و سازمان ها به راحتی امکان پذیر است. با ویپ حتی دور بودن از تلفن نیز مشکلی ندارد، چرا که به کمک این برنامه های مستقل می توانید پیام صوت و فوری خود را به متن و ایمیل تبدیل کنید و آن را به راحتی ارسال نمایید.

پشتیبانی از چند وظیفه ای و صدای واضح تر با ویپ

به کمک مرکز تماس ویپ شما می توانید در کنار تماس های تلفنی عکس، فیلم و فایل های چند رسانه ایی نیز ارسال کنید. این دسته از مزایای ویپ را با عنوان چند وظیفه ایی بودن می شناسند که به وسیله ی آن این امکان را دارید تا کنفرانس ها و جلسات یکپارچه تری را ارائه دهید. در ابتدای بوجود آمدن ویپ یکی از معایب بزرگی که داشتن کیفیت پایین برقراری تماس و صوت در آن بود. تماس ها بی دلیل قطع می شد و صدا نیز از کیفیت پایینی برخوردار بود. اما به مرور این عیب رفع شد و حالا تا زمانی که شما اینترنت پایداری دارید نباید اصلا نگران قطع شدن تماس تان باشید و اینکه صدا کاملا شفاف و واضح انتقال می یابد. برای داشتن بستر ارتباطی قوی با استفاده از ویپ باید دارای پهنای باند قوی و اینترنت خوبی باشید.

افزایش قابلیت دسترسی و تحرک در سیستم VOIP

در کمتر از یک دقیقه رایکال را در وب سایت خود نصب کنید

عضویت در رایکال

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *